pondělí 9. května 2022

Setkání soptíku v Domažlicích

V pátek dopoledne jsme se vydali na dloooooooooouhou cestu přes celou republiku. Z Ostravy až do Domažlic. Cesta vlakem byla dlouhá ale zvládli jsem jí a na nádraží pro nás přijel hasičský autobus :). Po vybalení věcí jsme se vydali do divadla, kde jsme viděli pohádku o čertech. Pak nás čekala večeře v restauraci. Večer jsem všichni únavou padli a spali celou noc.

Ráno po snídaní jsme se vydali na obhlídku vojáků, které jsem zahlédli už včera. V rámci akcí osvobození Domažlic, zde byla vystavena technika a vybavení armády. No a tak jsme toho využili a šli to omrknout. Pak pro nás byla připravena prohlídka nového interaktivního muzea o historii - paní průvodkyně byla úplně úžasná a moc jsme si to užili. Pak už hurá na oběd. Opět v restauraci jsme si pochutnali na výborném masíčku s bramborovou kaší. Po obědě jsme se pomalu přesunuli na náměstí, kde se odpoledne konalo setkání soptíků. Ti Domažličtí už fungují 27 let - začali u nás jako první. A my jsem moc rádi, že se s nimi kamarádíme :).

Vše začalo nástupem, my šli na řadu jako druzí a vše se nám povedlo na výbornou. Všichni nás moc chválili a říkali, že se jim to opravdu moc líbilo. Za odměnu jsme dostali i medaile a další dárečky. Takový chodský koláč jsme hned snědli :D. Mezi ukázkami dětí, měli ukázku i velcí hasiči a tak jsem viděli ošetření zraněného a hašení s použitím speciálních čtyřkolek a taky co se stane, když na hořící hrnec s olejem nalijeme vodu. Vystáli jsme taky úspěšně frontu na skákací hrad.

Pak jsme se šli seřadit a průvod městem u příležitosti svátku sv. Floriana. A že to byl průvod jaký jsme ještě neviděli. Byl opravdu dlouhý, k pochodu hrála kapela. Večer jsme opět padli.

V neděli už nás čekala cesta zpět. Protože jsme ale byli moc šikovní celý víkend, udělali jsme si malou zastávku v Praze v té největší hračkárně, jakou jsme kdy viděli - Hamleys - jeli jsem na překrásném kolotoči, místo schodů sjížděli na klouzačce, prošli zrcadlovým bludištěm a na závěr jsme dostali i dáreček. Pak už nás čekala cesta do Ostravy.

Byl to dlouhý, ale skvělý výlet. Tak za rok se těšíme na Domažlické soptíky u nás :).